tisdag 26 juni 2018

Fotboll

Det var ett tag sedan jag var och såg en match av olika anledningar. Men idag var det sista matchen innan sommaruppehållet, fint väder och med semestertider var det svårt att motstå. Sen lite miljöträning för minsting skadar ju aldrig 😊

Att gå i koppel fungerade helt ok. Lite "kliande" på halsbandet annars följer han fint. Speedad som bara den (han har ett ryck nu på kvällen) och en orutinerad matte som glömde både ben och leksak (men det visade sig att jag ändå hade leksaker i bilen *suck*) så fick vi ta vad vi hade. Vattenflaskan fick offras likaså husses nyckelband. Efter en hyfsad lång stund med buss/lek som accelererade och tenderade till att börja bita allt hårdare och då gärna i fingrar/händer tyckte jag det var nog och det fick bli passivitetsträning. Lite protester till en början men med en ensvis matte som inte gav efter, coolade han ner sig efter en liten stund och la sig ner 👍

Bilbo har under gårdagen samt under kvällen haft ett litet break från tratten. Dels för att han och Taylor ska kunna lära känna varandra under "normala" omständigheter men också för att jag upplever att han tittar mer och mer med ett "öppet" öga och är inte lika irriterad så han slår med tassen. Men helt har vi inte släppt den. Jag hoppas på att han slipper den efter återbesöket på torsdag oavsett om ögat är helt läkt eller ej. 

Alfons och Ådi håller koll på hela IP:n. Det gäller att vara uppdaterad på folket som kommer och går 😊






Tills nästa gång... 
Njut av och lev i - nuet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar