onsdag 22 juni 2016

Alfons rehab, tillfälle 4

Idag var det då dax för veckans rehabtillfälle. Allt började med avspolning, vilket inte är favoritsysselsättningen direkt. Efter en liten tids väntan var det då time för "treadmillen". Idag gick Alfons en stund längre och han börjar förstå galoppen d.v.s. att man ska gå där inne i "boxen" och inte vila på kanten. Han gick på finfint och visade inga konstigheter, vilket är kanon. Dock har jag två som står utanför och "säger" släpp in oss, släpp in oss - Alfons "svarar" med släpp ut mig, släpp ut mig :)

Efteråt blev det som vanligt massage, stretching, vibrationsplattan och akupunktur. Han känns bättre och bättre i kroppen dock har han lite mer på vänster sida fram - vid skuldran och ner mot frambenet och den muskulaturen där. När Marie satte in en nål i "området" idag pep Alfons till ordentligt och visade att han var riktigt besvärad. Hoppas det lättar lite på spänningen och att området känns bättre tills nästa vecka. Jag får också öka motionsrundorna med babystep. Dock finns där många andra övningar som vi kan (*host host* ska) börja med ex. kvaletti, balansövningar o.s.v. Sen kommer jag självklart att fortsätta med de övningar som vi redan gör, massage och stretching. 

Tyvärr är där inga direkta bilder i från dagens visit då Alfons blir behandlad. Jag räckte helt enkelt inte till, gällande både armar/händer och fokus, att fota under dagens behandling. Jag hade sedan förra gången bestämt mig för att mina andra två små herrar skulle uppföra sig mycket lugnare än vad de hittills har gjort. Marie bryr sig inte men jag blir stressad av att de inte slappnar av som de brukar göra. För att uppnå målet måste min koncentration vara 100% på alla tre pojkarna tills vi har fått in en rutin på besöken som betyder "LUGN" för samtliga och inte bara för den som blir behandlad. Dagens besök var inte 100% men SÅ mycket bättre än vid tidigare tillfällen. Nu fortsätter vi på detta spåret :) 

Inget är som väntans tider... 
Alfons tycke dock att den var lite för kort, väntans tiden ;)
 


På vägen hem körde jag inom Statoil (jag vet att det har bytt namn men det kommer nog för alltid heta Statoil för mig) för att köpa en dricka. Vid kassan låg dessa ... 


... minne från barndomen. Jag minns framförallt vid ett tillfälle då vi barn (jag, Emma och Tobbe) var med pappa och Kerstin på ett ställe och köpte vars en stor kartong (en sådan som de låg i förr, och kanske även idag, ex. i kiosker) med tuggummi. Jag tror faktiskt att jag valde just shake (hmm eller var det Jenka ja ja skitsamma). Men vad vi tuggade tuggummi den sommaren. De tog aldrig slut. Jag tror även att det kördes en tävling mellan två stycken (Tobbe och hans kompis) om vem som kunde tugga flest tuggummi samtidigt *asg* ja, de var tider det :)   

Nu blir det inte många knop till - soffan och Sverigematchen. Jag börjar bli lite sliten efter veckans jobbdagar som har inneburit en del övertidstimmar. En dag kvar sen är det midsommar runt hörnet. En midsommar som vi i vanlig ordning firar i lugnets tecken. 


Tills nästa gång...
HEJA Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar