lördag 11 juni 2016

Lugn lördag...

Efter en seg morgon/fm där jag känt mig lite halvkrasslig styrdes ändå bilen ner mot klubben för att titta på YBK:are som går kurs för Annika Aller och självklart för att umgås och snacka lite. Efter att ha tagit steget tillbaka i år gällande klubben och tävlandet var det riktigt kul att få träffa Annika igen och självklart träningsgänget, speciellt eftersom att facebook lyser med sin frånvaro med att besvara mina mail och jag fortfarande inte har något konto = missar alla nyheter som personer lägger ut. 



Trots att Alfons är kommenderad vila så "tullade" vi lite på det idag. Det blev en kort runda i skogen för att köpa lite av den svenska delikatessen - jordgubbar. Jag tycker att Alfons blir allt mer piggare, inte bara i kroppen utan hela honom. Kroppsligt tycker jag att han har fått en helt annan resning och ryggen svankar inte lika mycket. Mentalt tycker jag också att han är piggare. Men det är klart, har man ont är det mycket som påverkas i både kropp och knopp. Pojkarna var självklart med under hela eftermiddagen när vi "bara" satt och tittade. Vi har med andra ord kört inlärningsmetoden: learning by watching - en helt utmärkt metod för oss just nu :) Nu ligger dem här hemma och sussar gott i deras bäddar! 

Trots krasslighet blev det en perfekt och lugn eftermiddag som tillbringades med dogsen. Vädret var dock väldigt skiftande och stundtals blev det väldigt kallt. Som tur var sprack det upp mellanvarven och solens strålar värmde igen, annars hade vi nog inte blivit lika långvariga. Nu återstår det dock att se om krassligheten håller i sig eller om den väljer att drar sig tillbaka. Sista veckan vi jobbar alla tre tillsammans på jobb innan det vankas sommarsemester. Känner att jag inte har tid med att ligga nerbäddad här hemma då. Men som det sägs - ont krut förgås inte så lätt :) 


Nya favoritperspektivet och lite närbilder :)

Alfons <3
 




Ådi <3




Bilbo <3




Nu fortsätter vi kvällen i lugnets tecken och kikar lite på fotbolls EM och soffhäng. Imorgon är det en hemmadag som gäller, med allt vad det innebär. 


Tills nästa gång!
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar