söndag 19 juni 2016

Smygehamn

När möjligheten inte finnas att gå långpromenad då Alfons endast får gå 10 minuters rundor fick det bli en tur med bilen. Vi trotsade vindarna och stannade till i Smygehamn. En kort promenad innan vi satte oss för att äta en god räkbaguette på uteserveringen. Skönt att de har satt upp ett glasparti som tog den värsta blåsten. Annars hade vi nog fått äta i bilen. Vi körde sedan vidare ner mot Trelleborg, Höllviken och Malmö innan vi styrde hemåt igen. Dock blev det ett stopp på Jakten för en liten efterrätt: choklad-doppad mjukglass :)

Lite bilder från Smygehamn...


En aning blåsigt...



Alfons: Om jag sitter och står fint - får jag smaka då?

Bilbo: Jag tror med alla säkerhet att där står Bilbo på något gott där uppe på bordet ;) 

och vår lille spanare som har koll - Ådi...




Idag går mina tankar lite extra till min älskade farmor som skulle ha fyllt 85 år. Känslan att en dag prata med en människa för att nästa dag och för all framtid aldrig mer få höra personens röst är en känsla som får mina tårar att bränna innanför ögonlocken. När livet tar slut är något som vi inte kan påverka, så det gäller att ta tillvara på våra nära och kära samt våra stunder tillsammans. 

Nu får de bli lite vettigt gjort här hemma innan soffan kallar. Kommande jobbvecka blir något tuffare än vanligt. Men fyra dagar sedan väntar tre dagars ledighet igen - nice!

Tills nästa gång... 
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar