måndag 13 juni 2016

Sveriges debut i EM

De är jobbigt att spela EM, framförallt efter en full arbetsdag. Helt slut och efter alla "nära-mål" av Irland samt 1-0 målet. Som tur var vaknade laget och reste sig efter det sistnämnda. Innan dess ägnade laget sig mer till att "be om ursäkt" för att de stod på planen (förutom Isaksson då) än att rulla boll. I första halvlek var Kims vänsterfot på semester, turligt nog, inte långväga utan var tillbaka på arbetet i andra halvlek. Laget började inse att man måste börja löpa utan boll (ett väldigt stort + i denna sport) och att närkamper heter just närkamper av en speciell anledning. I dessa ber man inte om ursäkt utan tar för sig. Framförallt gjorde Olsson ett par löpningar från backen som avslutades med fin-fina inlägg. När Berg lämnade planen tog han med sig sin attityd, vilket var mindre trevlig enligt min åsikt (mer fokus på små ojustheter än att spela boll) samtidigt kom Guidetti in med en härlig inställning. Nu hoppas vi på att laget i nästa match fortsätter att visa samma attityd där de slutade idag och visar att Sverige är med i EM för att spela om vinsterna och inget annat! 

I div. 7 fotbollen är det (smal) kokt korv som dominerar i kiosken (helt oförstående till detta) och den grillade lyser med sin frånvaro. Middagen i hemmet idag var därför rätt givande - grillad (tjock) korv m. bröd. Efterrätt fick det, dagen till ära och i dubbelbemärkelse, också bli. Vaniljglass med svenska  närodlade jordgubbar, vindruvor och hackad mörk chilichoklad på toppen. 

Dagens efterrätt 
(men jag medger  - den hade smakat 100% bättre efter en seger)


Den dubbla bemärkelsen: Förutom att Sverige idag "trippade" in i turneringen har Facebook öppnat mitt konto igen. Gissa om jag blev paff, efter att i snart tre veckor försökt att logga in men fått upp meddelandet "ditt konto är inaktivt", till att det faktiskt gick att logga in. Svar fick jag med på mitt tredje meddelande till dem. Snart, mycket snart, hoppas jag att alla mina "huvudbry" är lösta och att jag kan träda in i den svenska sommaren och den semester som vankas med "inner peace". Jag har också lovat mig själv att hålla koll på min fb-tumme. Den ska i framtiden vara under medveten kontroll :) 

Nu blir det lite mer fotboll - Belgien/Italien - Sveriges gruppkonkurrenter. 


Tills nästa gång!
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar