torsdag 9 juni 2016

Hundträning

Dagen har helt klart varit bättre än igår. Under förra helgen skickade jag in en intresseanmälan gällande att gå en noseworkskurs med Bilbo. Det visade sig att det hade kommit in många intresseanmälningar och en sista check mailades ut. Idag kom ett mail om att vi har en plats och (förhoppningsvis) blir det start någon gång i augusti/september. Jag gick förvisso en introduktionsdag  i nosework med Alfons för ett tag sedan och ja, han tyckte väl inte att det var något märkvärdigt men å andra sidan en dag är ju ingenting. Det ska bli spännande att se hur Bilbo kopplar detta. Självklart kommer jag att köra alla tre pojkarna här hemma när vi tränar. 

Förutom noseworkskursen står en nybörjarkurs i agility på schemat (tillsammans med Viktoria och Brita). Så länge höll jag mitt löfte till mig själv. Efter att jag avgick i feb. lovade jag nämligen mig själv att det enda som jag skulle vara involverad i gällande brukshundklubben är/var agilitytävlingarna. Definitivt skulle jag inte ha någon kurs men någonstans rycktes det till i det ideella samvetet. Men det ska bli skoj att få träffa de nya ekipagen som förhoppningsvis kommer att bli involverade i klubben aktiviteter/arrangemang framöver. 

I och med att Alfons i nuläget inte får gå några längre rundor blir det inte av att vi tar oss till skogen/stranden/klubben för promenader/träning som innan. Att lämna Alfons hemma och åka iväg med Ådi och Bilbo finns inte i min värld. Inte för att jag har något emot själva tanken utan jag har helt enkelt missat att "träna" eller göra detta från början, därför är det inte, får vår del, aktuellt att börja med det nu heller. Men för att få någon form av träning är jag väldigt nellad på att återuppta vår väldigt korta, typ obefintliga, spårkarriär och hänga på söndagsgruppen ut när väder och vind tillåter. Undra om pojkarna minns något? 

Nä, nu är det lite nytta som ska göras och ett försök att börja knyta ihop de lösa trådarna. Sen kallar kudden innan det är time för veckans sista arbetsdag!

Tills nästa gång... 
Trevlig helg!



Dagens kvällsmat - vardagslyx!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar